Peníze jsou dobrou motivací, ale samy od sebe nestačí. Jestli váš tým tak trochu usnul na vavřínech, nahlédněte do těchto tajemství správně motivovaného týmu a „vyhecujte“ ho k lepším výsledkům.
Hmotné odměny nejsou vše
Většina lidí přemýšlí o motivaci spíše v té materiální formě, jako jsou stravenky, dovolená navíc či různé benefity.
Průzkumy však ukazují, že tyto materiální benefity uspokojí zaměstnance jen na krátkou dobu, protože pak je začnou brát jako určitý standard.
„Materiální benefity jsou jen krátkodobou záležitostí.“
Zaměstnavatelé však již zjistili, že možnost práce z domova, pružná pracovní doba a další jsou zaměstnanci mnohdy vnímány pozitivněji, než stravenky, či jiná snaha si je „koupit“.
Motivujte sám sebe
Pokud nejste vy sám dostatečně motivovaný, těžko se vám budou motivovat vaši podřízení. Najděte si chvíli pro sebe, ujasněte si priority, napište si vizi a cíle. Nastavte si směr, kterým chcete jít. Věřte svým cílům a vizi, ukažte své nadšení – jen tak můžete nadchnout i své podřízené.
Udržujte osobní kontakt
I když v dnešní době manažerů nezbývá příliš času na osobní shledání, vše se omezuje spíše na telefonické hovory a emaily, vy si ho udělejte!
„Udělejte si čas na své zaměstnance.“
Je to základní krok, jak vytvořit vzájemnou důvěru a oboustranný pozitivní vztah. Poznejte své zaměstnance a naopak dejte šanci jim, aby poznali lépe vás.
Stanovte si jasná pravidla a úkoly
Je potřeba, aby každý člen týmu věděl, co má dělat. Chybějící informace, špatná komunikace, nevhodné nástroje jsou častou příčinou ztráty motivace. Stejně tak demotivující je žádné nebo naopak nadměrné řízení. Odtud se opět vracíme k předešlému bodu – a to poznání svých lidí. Potřeba a způsob řízení je u každého člena týmu jiná.
Na pracovišti dochází k těmto 10 nejčastějším chybám při delegování. Zjistěte, o které se jedná v PDF níže.
10 nejčastějších chyb při delegování
Vložte název své firmy a váš email. PDF dokument vám na něj dojde obratem.
* Nezasíláme spam! Prohlašuji, že údaje, mnou vyplněné, jsou pravdivé a mám zájem o zasílání zpráv od MADIO z.s. Dokument je mi v této podobě nabídnut zdarma. Souhlasím s Prohlášením o ochraně osobních údajů a Obchodními podmínkami: zde. Svůj souhlas mohu kdykoli odvolat.
Vytvořte příjemné pracovní prostředí
Jelikož v práci trávíte až třetinu svého života, je na místě, abyste se tam cítili dobře. Příznivá atmosféra vztahů na pracovišti výrazně přispívá k motivaci zaměstnanců. Snažte se co nejvíce eliminovat projevy závisti, přílišné soutěživosti, arogance. Nesnažte se změnit daného člověka, jen usměrnit jeho chování. Myslete ale stále na rozdíly mezi lidmi a jednejte důstojně s každým zaměstnancem.
„Pochvala, bude-li se řídit určitými pravidly, je jedním z nejrychlejších a nejlepších způsobů motivace vašeho týmu, aby pracoval na sto deset procent. A je to rychlé a jednoduché.“
Velká kniha manažerských dovedností, Jay R., Templar R., 2007