Dlouhá porada, kolega mluví již dvacet minut o tomtéž a neustále obhajuje svůj postoj. Naráží na neochotu ostatních se s ním domluvit. „Už dost! Posuňme se dál.“ říkáte si.
Také o vzájemném pochopení, sjednocení cílů a důvěře je efektivní vedení týmu. Přečtěte si pět základních rad, jak vést efektivněji Váš tým. Tým, jehož členové se naučí pracovat na základě týmové spolupráce, dokáže lépe dosahovat stanovených cílů. Ale jste to Vy, kdo musí jít svým zaměstnancům příkladem.
Je vhodné vyhnout se i 10 nejčastějším chybám při delegování, ke kterým dochází na pracovištích mnoha firem. Stáhněte si je ve formě PDF zdarma.
10 nejčastějších chyb při delegování
Udělejte první krok ke smysluplnější práci. Nechte nám kontakt a my vám obratem zašleme pomoc v podobě praktického PDF dokumentu.
* Nezasíláme spam! Prohlašuji, že údaje, mnou vyplněné, jsou pravdivé a mám zájem o zasílání zpráv od MADIO z.s. Dokument je mi v této podobě nabídnut zdarma. Souhlasím s Prohlášením o ochraně osobních údajů a Obchodními podmínkami: zde. Svůj souhlas mohu kdykoli odvolat.
Efektivní vedení týmu
Dokažte, že jejich práce má smysl
Musíte své zaměstnance přimět k tomu, aby jim samotným záleželo na své práci a výsledcích. Vysvětlete jim, jak je jejich práce důležitá a komu je užitečná. Všichni přece chtějí být užiteční, chtějí, aby si jich ostatní vážili. Zaměstnanci musí pochopit, že si to do práce nejdou jen „odsedět a oddělat to nejnutnější“ .
„Když v týmu vím, co a proč dělám, dělám to s chutí.“
Naučte je týmové spolupráci
Člověk se narodil jako tvor společenský, potřebuje druhé lidi k životu, a proto by měl být schopen s nimi spolupracovat. Naučte je, že vzájemnou spoluprací dokážou dělat věci rychleji a efektivněji. Důležitou roli při týmové práci hraje odpovědnost vůči ostatním, což vybízí lidi k lepším výkonům. Máte pocit, že vaši zaměstnanci nehrají příliš týmově? Zkuste jim nabídnout třeba teambuilding.
Buďte vůdcem, nikoli šéfem
Zásadní rozdíl je, že šéf zadává své úkoly zpoza stolu, zatímco vůdce je následován díky své přirozené autoritě a názorům. Liší se v tom, že šéf má své podřízené, ale vůdce má své žáky – následovníky.
Chvalte
Je přirozené kárat za chyby, upozorňovat na nedostatky, stejně tak by ale mělo být přirozené chválit za něco, co se povedlo. Odměňujte maličkostmi sebemenší úspěchy, jen tak se vám podaří vytvořit dostatečně motivovaný tým.
Důvěřujte svému týmu
Ukažte, že svému týmu věříte. Nekontrolujte je každých pět minut, „necivěte“ jim přes rameno do počítače, ale dejte jim prostor pro svou práci. Ujistěte je, že za vámi mohou kdykoli přijít a domluvte se třeba na pravidelných hlášeních. Úspěchy rozdělujte mezi všechny členy týmu. Dávejte svou důvěru najevo, jen tak se budou snažit vás podřízení nezklamat.