Čas občas stojí na naší straně, ovšem většinou míváme pocit, že hraje proti nám. Termíny hoří, úkoly se kupí a co teď s tím?
Dobrý šéf si vždy poradí. Základním krokem k perfektnímu zvládnutí všech pracovních plánů je umět jednotlivé dílčí činnosti přiřadit ke konkrétním lidem, u kterých víme, že jejich provedení zvládnou na výbornou a ke všemu i v čase, který jim pro dané povinnosti vyhradíme. Tato metoda se nazývá metodou delegování.
Metoda delegování
Abychom jako leadeři, či chcete-li šéfové, zvládli metodu delegování, musíme nejdříve znát svůj pracovní tým. Víme-li, koho v kolektivu máme, jaké funkce zastává, kolik času potřebuje na určitou činnost, můžeme jednoduše povinnosti přiřazovat svým zaměstnancům s plnou důvěrou v jejich úspěšné dokončení.
Plánujte dopředu
Udělejte si plán. Jasný vám i všem zaměstnancům, kteří se mají na plnění zadané práce podílet. Naplánujte dílčí činnosti a ty poté přiřaďte konkrétním lidem anebo, máte-li velký podnik, určitým pracovním skupinám nebo týmům. Při plánování nezapomínejte na čas a berte v úvahu, že splnění některých kroků trvá déle než splnění jiných.
Udělejte si na vše dostatek času, ne málo, aby zaměstnanci nebyli zbytečně pod velkým tlakem, ale zároveň ne mnoho, aby zaměstnanci nelenivěli a vám neutíkaly zisky. Jak na dobrou práci s časem v roli lídra můžete objevit v online členství Tvůrce.
„Jsme podřízení času. Čas velí: VPŘED!“
William Shakespeare
Motivujte, hlídejte průběh
Žádný nadřízený nemůže zvládnout všechnu práci sám. Nebojte se využít svého pracovního kolektivu, zaměstnanci jsou tu právě od toho, že chtějí dělat práci, kterou jim zadáte. Pokud své podřízené dobře znáte, nemusíte mít obavy z neúspěchu. Rozdělujte práci zodpovědně, přemýšlejte, komu co přiřadíte, hlídejte průběh i samotné dokončení povinností. Delegujte na zaměstnance bez zbytečných nedorozumění. Jak na to, zjistíte v pdf 10 nejčastějších chyb v delegování.
10 nejčastějších chyb při delegování
Udělejte první krok ke smysluplnější práci. Nechte nám kontakt a my vám obratem zašleme pomoc v podobě praktického PDF dokumentu.
* Nezasíláme spam! Prohlašuji, že údaje, mnou vyplněné, jsou pravdivé a mám zájem o zasílání zpráv od MADIO z.s. Dokument je mi v této podobě nabídnut zdarma. Souhlasím s Prohlášením o ochraně osobních údajů a Obchodními podmínkami: zde. Svůj souhlas mohu kdykoli odvolat.
Průběžná kontrola má zaměstnance motivovat k vyšším výkonům, vás na druhou stranu uklidňuje, že jde vše podle plánu a hlavně neztrácíte čas. Zjistíte-li v průběhu plnění pracovní plánu, že nějaká část se příliš odklání od stanovených cílů, vhodným slovem zaměstnance na tento fakt, nejlépe v průběhu rozhovoru, upozorněte, ujistěte se vzájemně, že jdete ke stejnému cíli a jestli vykonávání dané činnosti tímto způsobem k danému cíli vede.
Zabráníte dalšímu šíření této chyby a zaměstnanec má možnost vzniklou nesrovnalost opravit a zpravidla mu to zabere méně času, než kdyby měl opravovat celou práci až po jejím odevzdání. Čas jak známo utíká rychle a každá ušetřená minuta, někdy dokonce hodina či den, se může pozitivně projevit na chodu celé firmy.