Jak na to? Je to pravé ořechové direktivní vedení zaměstnanců? Co nám přináší liberální přístup? Kdy je přílišná benevolence na škodu a kdy nám povolení otěží přinese ovoce?
Zlatá střední cesta. Na to byste možná přišli sami. Ale víte, jak se na tuto cestu vydat? Co dělat, abyste z ní omylem nesešli?
Já jsem ten, kdo má moc
Ano, to zajisté máte a víte to dobře nejen vy, ale také vaši zaměstnanci, stojíte nad nimi v hierarchickém žebříčku vaší organizace. Ale chcete být šéf nebo leader? V tomto článku budeme šéfem označovat osobu autoritativní, vyvolávající spíše strach než respekt. Zaměstnanci k němu možná vzhlížejí, ale ne pro obdiv, spíš proto, že se to od nich automaticky očekává.
Nikdo si nechce rozhněvat šéfa. A proto mu možná tolik nesdělují své pocity, nápady, návrhy. Co kdyby se šéfovi nelíbily? Pod takovým šéfem se možná spousta dobrých idejí nikdy nezhmotní a zůstanou pouze v hlavách zaměstnanců, maximálně si je sdělí mezi sebou v kuchyňce při vaření polední kávy, ale reálně se nikdy neuskuteční. Je to škoda. Veliká. Hlavně pro vás a vaši firmu.
Tito zaměstnanci naplno nevyužijí svůj potenciál, práce je bude pravděpodobně méně těšit a může se stát, že v tomto prostředí budou také méně výkonní a s menšími výkony se také pojí nižší zisky… To vy jako leader přeci dobře víte. Udělejte ze svých zaměstnanců plnohodnotné členy týmu. Nedávejte jim jen úkoly, delegujte na ně činnosti spolu se zodpovědností. Zdá se vám to nereálné? Nemusí, když delegujete správně. Kterým 10 nejčastějším chybám v delegování se vyhnout, zjistíte v pdf zdarma.
10 nejčastějších chyb při delegování
Udělejte první krok ke smysluplnější práci. Nechte nám kontakt a my vám obratem zašleme pomoc v podobě praktického PDF dokumentu.
* Nezasíláme spam! Prohlašuji, že údaje, mnou vyplněné, jsou pravdivé a mám zájem o zasílání zpráv od MADIO z.s. Dokument je mi v této podobě nabídnut zdarma. Souhlasím s Prohlášením o ochraně osobních údajů a Obchodními podmínkami: zde. Svůj souhlas mohu kdykoli odvolat.
Rozvíjej se, zaměstnanče
Nebuďte šéfem sedícím v kanceláři a rozdávajícím úkoly. Buďte leadrem. Kdo je leader a jak se liší od šéfa? Leader se svými zaměstnanci spolupracuje, je jim oporou, podporuje je, zaměstnanci jej zajímají. Pohybuje se mezi nimi, neúkoluje z kanceláře, zná své zaměstnance, ví, co potřebují, a snaží se jim poskytnout nejlepší možné prostředí pro výkon jejich profesí. Leader svůj tým vede.
Ne ovšem direktivně bez možnosti diskuze, je tu pro své zaměstnance, když ho potřebují, je to jejich poradce, průvodce, vrba, které se svěřují. Pokud zaměstnanci ví, že za vámi mohou s čímkoli přijít, neodmítnete je, vyslechnete je a budete se o jejich pocity, myšlenky a návrhy zajímat, pak to stejné můžete čekat také vy od nich. Budou vám naslouchat, budou se snažit vyjít vám vstříc, protože vy se k nim přeci chováte také tak.
Misky vah budou v rovnováze, ve vaší společnosti bude vládnout harmonie, klid. A klid, vyhovující prostředí a dobré podmínky pro svou práci potřebuje každý. Zaměstnanci i leadři.
Myslete na to, že účinnější je své zaměstnance rozvíjet. Ne je jen zahlcovat úkoly a jak se říká, pořádně je drtit. Vše, co od vás vychází, se odráží na výsledcích jejich práce a kvalitě vašich vyprodukovaných statků a poskytnutých služeb. Je to kruh a vše souvisí se vším. Nejlepší na tom všem je, že ten, kdo určuje směr a rychlost otáčení kruhu, jste vy, využijte toho.
„Šéf své podřízené řídí, vůdce je vede. Šéf je závislý na autoritě, vůdce na dobré vůli. Šéf vzbuzuje strach, vůdce nadšení. Šéf říká „já“, vůdce říká „my“. Šéf se soustřeďuje na viníka při selhání, vůdce na samotné selhání. Šéf ví, jak se má co udělat, vůdce ukazuje, jak to má být. Šéf říká „Jděte!“, vůdce říká „Pojďme!““
John C. Maxwell