V dnešní době je potřeba mít bystré reakce a umět reagovat na vše rychle se měnící kolem nás. Umíte pohotově reagovat i na svůj pracovní tým?
Umět dobře reagovat v jakkoli vypjaté či nepředvídatelné situaci, patří mezi základní předpoklady dobrého leadera. Pojďme se teď více zaměřit na to, čeho bychom si jako vedoucí měli bedlivě všímat a co bychom si měli v našem týmu ohlídat.
Kooperace vs. koexistence
Sem tam se může stát, že i v jindy výborně fungujícím pracovním kolektivu to občas může pěkně zaskřípat. Pracovníci odmítají kooperovat jeden s druhým, neuznávají se navzájem jako autority, tým se začíná rozpadat zevnitř. Posláním správného leadera není zadávat úkoly, kontrolovat, opravovat, … Jeho posláním je stmelovat pracovní tým, utužovat vztahy, povzbuzovat a vybízet ke spolupráci, která vede k pracovním úspěchům. Zaměstnanci nemohou společně pouze koexistovat, čili žít a pracovat vedle sebe, jsou závislí jeden na druhém, jejich pracovní výkony musí vést k jistému druhu součinnosti.
Detaily
Někdy jsou pracovní vztahy natolik vyhrocené, že téměř není možné, aby si jich kdokoli (šéfa nevyjímaje) nevšiml. Ovšem někdy se také může přihodit, že tým na první pohled nejeví naprosto žádné známky nepokojů. V takovémto případě je práce správného leadera složitější a leader se musí zaobírat detaily. Všímejte si maličkostí, zkuste nasát klima ve vaší firmě, pořádejte se všemi pracovníky pravidelné porady, meetingy, firemní akce, teambuldingy, poskytujte si po předem zadaném časovém období zpětné vazby o vaší práci i o výkonech všech členů kolektivu.
Zajímejte se, co si vaši pracovníci myslí jeden o druhém jako o osobnosti, jaké dle jejich uvážení podávají ostatní spolupracovníci výkony, jak dobře (či naopak špatně) odvádějí podle jejich názoru svou práci. Všímejte si, kdo s kým vyhledává společnou spolupráci a kdo s kým se jí naopak snaží za každou cenu vyhnout. Na vzniklou situaci reagujte, jednejte.
Je to ve vaší moci
Ideální je, když umíte reagovat na jakékoliv poměry, což není jen tak samo sebou. V online členství Tvůrce můžete trénovat i tyto dovednosti. Pokud si nejste jistí jak některé situace v týmu vyladit, podívejte se třeba na začátek procesu, kdy jste delegovali kompetence k činnostem mezi jednotlivé členy týmu. Možná na začátku nastala drobná chyba, kterou jste ani nezaznamenali, ale má důsledky i teď. Podívejte se, jakých 10 nejčastějších chyb v delegování se manažeři dopouštějí.
10 nejčastějších chyb při delegování
Vložte název své firmy a váš email. PDF dokument vám na něj dojde obratem.
* Nezasíláme spam! Prohlašuji, že údaje, mnou vyplněné, jsou pravdivé a mám zájem o zasílání zpráv od MADIO z.s. Dokument je mi v této podobě nabídnut zdarma. Souhlasím s Prohlášením o ochraně osobních údajů a Obchodními podmínkami: zde. Svůj souhlas mohu kdykoli odvolat.
Stačí se naučit pár drobných triků v delegování nebo jednání, nemusí to být ani tak těžké, jak se vám nyní na začátku může zdát. Pracovní tým je nesmírně důležitý, je to právě on, kdo vám přináší zisky. A jste to právě vy, kdo má nelehký úkol – reagovat na svůj tým a umět si poradit v každém případě, vytěžit ze svého týmu maximum.
„Život je z 10% to, co se mi stane, a 90% to, jak na to reaguji.“
John C. Maxwell