Každá firma, která chce být úspěšná, prosperující a konkurenceschopná, musí o své pracovníky pečovat. Ať už vaši zaměstnanci pracují kdekoli, všichni mají podobnou představu o tom, jak by s nimi měla firma komunikovat.
Správná tzv. interní komunikace (interní PR) může jednoduchými kroky zvýšit efektivitu celého podniku.
Věnujte pozornost interní komunikaci
Proč se zabývat interní komunikací? Protože zkrátka špatná či nesprávná interakce může způsobit řadu problémů, které na sebe nabalují další a další. Tak například nespokojený a otrávený zaměstnanec nejen, že svou náladou může nakazit své spolupracovníky, spolehlivě také odradí zákazníka a vytváří tak špatnou reklamu celé firmě.
„Správnou komunikací se zaměstnanci zvyšujeme jejich motivaci, loajálnost a efektivitu práce.“
Mezi hlavní cíle interní komunikace patří zejména určitá informační propojenost celé firmy. Jde o zajištění vzájemného pochopení a spolupráce mezi všemi složkami firmy. Tím, že poskytneme svým zaměstnancům správné, pravdivé a nezkreslené informace, budujeme u nich pocit důvěry a loajality, vedoucí ke stabilitě podniku.
Stáhněte si 10 nejčastějších chyb při delegování a zjistěte, za jakých okolností většinou k nedorozumění dochází. PDF je zcela zdarma.
10 nejčastějších chyb při delegování
Udělejte první krok ke smysluplnější práci. Nechte nám kontakt a my vám obratem zašleme pomoc v podobě praktického PDF dokumentu.
* Nezasíláme spam! Prohlašuji, že údaje, mnou vyplněné, jsou pravdivé a mám zájem o zasílání zpráv od MADIO z.s. Dokument je mi v této podobě nabídnut zdarma. Souhlasím s Prohlášením o ochraně osobních údajů a Obchodními podmínkami: zde. Svůj souhlas mohu kdykoli odvolat.
Dosáhněte správné interakce
Prostředků, jak zlepšit „spojení“ se svými pracovníky, je hned několik. Oblíbenými se stala profesní setkání, která vedou především k výměně informací a zkušeností mezi pracovníky stejné profese napříč republikou.
Dalším způsobem můžou být neformální návštěvy zaměstnanců a nejvyšších manažerů přímo v provozu, terénu. Tady se podřízení cítí nejlépe, dobře se tak získává zpětná vazba a s ní se dále pracuje.
Jako účinné se ukazují být třeba jen společné snídaně nebo krátký „pokec“ u kafíčka.
Mimo těchto metod face to face můžete využít také moderní technologie. Co třeba zkusit nainstalovat zajímavý intranet nebo založit funkční firemní sociální síť, která umožní pracujícím rychleji sdílet informace a zkrátí tak reakční čas zaměstnance?
„Interní komunikace je motorem celé firmy. Projevuje se spokojeností zaměstnanců, kteří jsou hrdí na to, kde pracují, jsou ke své firmě loajální, a ta se stává stabilní.“
Potřebujete občas poradit s tím, jak ve firmě komunikovat? Jak správně ovlivňovat vztahy apod? Pokud jste vedoucím pracovníkem (CEO, manažerem, resortním ředitelem…) a chcete mít po ruce nástroj pro rychlé odborné poradenství, POVEL – podpora vedení lidí je to pravé pro vás.
Zaujal Vás článek? Za sdílení děkujeme :)