Máte pocit, že váš pracovní čas je příliš nasekaný na kousky? Dvacet minut tady, pět minut s tímto, …. Pracoviště se stalo továrnou na vyrušování.
Neplýtvat časem patří mezi základní manažerské strategie.
Komfort samoty s vlastními myšlenkami
Jestliže se váš pracovní čas smrskne pouze na šňůru pracovních okamžiků, nedokážete vytvořit něco smysluplného. Totéž se děje i u vašich zaměstnanců. Do smysluplné, důležité, promyšlené práce se ponoříte až po delším soustředění. Neobtěžujte zaměstnance neustálým drobným úkolováním.
Je důležité neplýtvat jejich časem, když chtějí být o samotě se svými myšlenkami. Vaším úkolem je vytvořit jim pro to prostor. Jedná se buď o klidné místo nebo o souvislý čas. Nechte je být chvíli samotné se sebou. Neplýtvat časem je důležité i pro vás. Dopřejte to i sami sobě.
Na pracovišti často dochází k těmto 10 nejčastějším chybám při delegování. Stáhněte si zdarma pdf a zjistěte, čemu se raději vyhnout.
10 nejčastějších chyb při delegování
Udělejte první krok ke smysluplnější práci. Nechte nám kontakt a my vám obratem zašleme pomoc v podobě praktického PDF dokumentu.
* Nezasíláme spam! Prohlašuji, že údaje, mnou vyplněné, jsou pravdivé a mám zájem o zasílání zpráv od MADIO z.s. Dokument je mi v této podobě nabídnut zdarma. Souhlasím s Prohlášením o ochraně osobních údajů a Obchodními podmínkami: zde. Svůj souhlas mohu kdykoli odvolat.
Nechtějte odpověď hned
Možná se vám zdá nepředstavitelné, že nedostanete odpověď hned. Je však třeba se na problém podívat jinak. Potřebujete skutečně odpověď hned? Je potřeba otravovat kohokoliv kdykoliv s čímkoliv? Zdá se, že když nedostanete odpověď na každou otázku, i když právě není důležitá a jen vás tak napadla, otevírá se vám docela příjemný svět.
Když budete totiž okamžitými „neodpověďmi“ donuceni neplýtvat časem, využijete daný čas k přemýšlení, pozastavení se, jestli se ptáte na důležité věci. Třeba si otázky nakonec zformulujete do mailu a budou daleko lépe promyšlené, možná nebudou působit arogantně, dáte jim lidskou tvář.
Nečeřte zlou krev
Zkuste si představit, jak je vašim lidem, když se na ně už od rána v práci tváříte nepříjemně, nemluvíte, chováte se nezvykle. Protože je to nezvyklé i pro ně, přestanou energii vynakládat na práci, začnou se zabývat tím, co se děje. Šeptají si, doptávají se mezi sebou, pomaličku kolem bují obavy. Začnou se nesprávně domnívat. Atmosféra houstne.
Vědí, že by bylo dobré neplýtvat časem, ale nemůžou si pomoct. Prostě to dělají. Oč jednodušší by bylo vyloudit pro ně poslední energii a sdělit i pro vás schůdnou formou, co se vám odehrává, co je příčinou změn. Pak se přetrhnou, aby vám to zjednodušili. Třeba tím, že prostě i kus práce převezmou za vás.