Všimli jste si někdy, že šéfa mnohdy dělají lidé, kteří mají ve své DNA program zvaný KONTROLA?
Z jejich úst slyšíte často věty typu: “Nemám na nic čas, celý den mi zabere kontrola lidí, úkolů, zpráv, mailů,…“ Největší devizou se stane, když kontrolu zaměstnanců vystřídá důvěra.
Nechoďte kolem horké kaše
Efektivita práce spočívá většinou v rozhodnutích, ke kterým přistoupíte razantně a s plnou vervou. To samé chce i vaše nemoc zvaná KONTROLA. Rozhodněte se a hned druhý den toto rozhodnutí realizujte. Začněte ráno tím, že se nebudete k nikomu ze svých zaměstnanců chovat jako k neschopným bytostem. Předpokládejte, že výběr zaměstnance byl dobrý a přijali jste schopného. A nejen to.
Prověřte si sami u sebe, jestli jste jen předali úkoly, nebo jste správně delegovali činnosti, za jejichž výslednou podobu bude zodpovídat právě zaměstnanec. Právě při delegování totiž může docházet k jedné z 10 nejčastějších chyb, jejichž důsledkem je pak potřeba přílišné kontroly.
10 nejčastějších chyb při delegování
Udělejte první krok ke smysluplnější práci. Nechte nám kontakt a my vám obratem zašleme pomoc v podobě praktického PDF dokumentu.
* Nezasíláme spam! Prohlašuji, že údaje, mnou vyplněné, jsou pravdivé a mám zájem o zasílání zpráv od MADIO z.s. Dokument je mi v této podobě nabídnut zdarma. Souhlasím s Prohlášením o ochraně osobních údajů a Obchodními podmínkami: zde. Svůj souhlas mohu kdykoli odvolat.
Místo kontroly veďte individuální pohovory
Zkušenosti s tím, když je kontrola vyměněna za přátelský, neformální pohovor, jsou více než dobré. Během pohovoru totiž můžete i nenásilně zjistit, jak zaměstnanec práci dělá, kolik na ní tráví času, co mu v ní případně brání. Nemusíte chodit podnikem s tabulkou a odškrtávat si v ní splněné úkoly, nevpadávejte zaměstnanci do zad co nejtišeji. Přistupujte k němu otevřeně, s přátelským úsměvem a vždy s nějakou větou, která mu dá najevo zájem o jeho práci, váš zájem mu podmínky pro tuto práci zlepšit.
Jak změnit přístup, způsob komunikace a efektivně vést rozhovory můžete objevovat a trénovat v rámci Rozvojového programu. A že se vám zdálo, že se někdo zrovna v tento okamžik plně práci nevěnoval? Nepřímými otázkami v upřímném rozhovoru se můžete dobrat správného závěru. Přímá kontrola vám nikdy neodhalí pravé příčiny.
Co se zbylými kontrolami?
Věřte tomu, že správně zvolení lidé do vašeho týmu budou pracovat tak, že kontrola se naprosto minimalizuje. Vašim úkolem není dělat kontrolu, vaším úkolem je zajistit, aby lidé měli přístup ke všemu, co potřebují. Potřebujete v oblasti vedení rychlou o odbornou radu? Můžete ji získat prostřednictvím online poradenství POVEL.