Všichni si jistě vzpomínáte na pohádku O řepě. Jak řepu dostat ven? Děda zavolal na pomoc babičku. Ta uchopila dědu v pase a společnými silami táhli, táhli, ale řepu nevytáhli.
Babička tedy zavolala vnučku. Ona ochotně přiběhla na pomoc, ale i přesto, že se snažili ze všech sil, řepa nepovolila. Vnučka běžela pro pejska. Všichni se chytili a – táhli – táhli – táhli, ale řepu stejně nevytáhli. „Kočičko, pojď nám pomoci!“ přivolal pejsek kočičku. Ta se postavila do řady. Táhli, táhli – ale nakonec ji nevytáhli. Nakonec přiběhla malá myška. Společně táhli, tááhli, táááhli – a najednou rup! – řepa byla venku.
Přejete si i vy takto spolupracovat?
V kanceláři je hrobové ticho a každý si hledí své práce. Takhle vypadá hodně pracovišť. Jste i vy zaměstnanci podobné firmy? Víme, že je snadné si stěžovat a říkat, že nic nemůžete změnit, ale vy můžete.
A jak?
- pokuste se navázat kontakt se svými kolegy a navzájem o sobě zjistit něco víc
- navzájem si vyměňte drobné dárky
- uspořádejte nějakou společnou akci za účelem sblížení se např.: můžete zajít na bowling nebo na výlet po okolí, uspořádat piknik, společně vyrazit na kolech do přírody atd.
- vyjeďte společně na chatu nebo stanovat a na jeden den si vyměňte své funkce např.: ředitel si bude hrát na sekretářku, uklizečka na účetního atd. (pozor ať se to nezvrtne :) )
- nebo vyzkoušejte teambuilding
Taktéž je vhodné zamyslet se nad tím, či ke komunikačním problémům nedochází např. kvůli jedné z 10 nejčastějších chyb při delegování. Stáhněte si PDF a zjistěte, o jaké omyly se jedná.
10 nejčastějších chyb při delegování
Udělejte první krok ke smysluplnější práci. Nechte nám kontakt a my vám obratem zašleme pomoc v podobě praktického PDF dokumentu.
* Nezasíláme spam! Prohlašuji, že údaje, mnou vyplněné, jsou pravdivé a mám zájem o zasílání zpráv od MADIO z.s. Dokument je mi v této podobě nabídnut zdarma. Souhlasím s Prohlášením o ochraně osobních údajů a Obchodními podmínkami: zde. Svůj souhlas mohu kdykoli odvolat.
Co to je teambuilding?
Je to druh firemní akce, ale zapomeňte na popíjení kávičky a chlebíčky. Jedná se většinou o kolektivní, více či méně pohybové a zážitkové aktivity, které navozují situace, ve kterých se mohou zapojit aktivně všichni zaměstnanci a hlavně všichni mají k sobě jaksi blíž. Tyto akce sjednocují kolektiv, nejen proto, že při nich spolu komunikujete, ale i proto, že máte hmatatelný důkaz o tom, že můžete fungovat jako tým. Navíc ve dvou (třech, čtyřech, …) jde hned (anebo třeba po čase) všechno lépe.